۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۳۵۸
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

آزموده را آزمودن خطاست | پذیرش fatf خطایی آشکار است

محمدی با تاکید بر اینکه آزموده را آزمودن خطاست، گفت: سوء نیت آمریکایی‌ها بارها برای ایران محرز شده از این رو نباید در هیچ مساله‌ای به آنها اعتماد کرد.
داود محمدی

داوود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره قرارداد fatf گفت:  fatf یک کنوانسیون بین المللی است و در هر یک از این کنوانسیون‌های بین المللی چارچوبهایی پیش‌بینی شده است که ممکن است با معیارهای جمهوری اسلامی مغایرت داشته باشد.

وی افزود: یکی از اهداف کنوانسیون fatf مبارزه با تروریسم است برهمین اساس اگر هدف آنها واقعا مقابله با تروریسم باشد جمهوری اسلامی ایران که از همه نظام‌ها و کشورها در این زمینه پیش‌قدم‌تر است و خود همواره قربانی تروریسم بوده است و مصداق بارز آن مربوط به مبارزه با گروه تکفیری‌های داعش می‌شود که اگر تلاش‌های جمهوری اسلامی نبود امروز داعش پیکره سرزمینی داشت و این منطقه را به طور کامل ناامن کرده بود.

محمدی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با نمایندگان مجلس داشتند تصریح فرمودند اگر نیازهایی در حوزه پولشویی و غیره وجود دارد ما با تصویب قوانین مورد نیاز که خودمان از کم و کیف آن مطلع هستیم و خودمان چارچوبهای آن را ترسیم می‌کنیم می‌توانیم این نیاز را برآورده کنیم و این مشکل باید با تصویب قوانین متناسب در مجلس شورای اسلامی حل شود.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا دولت بعد از نقض پیمان برجام اصرار دارد این پیمان نیز تصویب شود؟ عنوان کرد: شاید نگاه دولت در تصویب این پیمان به رهایی از تنگناها و فواید تصویب این پیمان برای ایجاد فضاهای مناسبتر اقتصادی باشد اما با توجه به بدعهدی‌ها و ظلم‌های متعددی که طرف مقابل از بدو پیرزوی انقلاب تا به امروز و حتی قبل از پیروزی انقلاب در کودتای 28 مرداد و امثال آن نسبت به مردم ایران روا داشتند، ما نباید در هیچ مساله‌ای به آنها اعتماد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به دشمن خطاست، گفت: آزموده را آزمودن خطاست، آمریکایی‌ها بارها مورد آزمایش مردم ایران قرار گرفتند و هر بار در این آزمایش مردود شدند و هیچ گاه حسن نیتی از آنها دیده نشده است، با توجه به این تجربه قدیمی و با توجه به این که سوء نیت آمریکایی‌ها برای ما محرز شده است ما در هیچ مساله‌ای نباید به آنها اعتماد کنیم./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات